We work on contacting and communicating between the AOU and its internal and external community, thus increasing the joint cooperation, which helps to promote mutual confidence to gain knowledge of the needs and address problems, complaints, suggestions, and solutions. This enhances the efficiency of the University with stakeholders; therefore, we always work to find how to promote and enhance the AOU's image and build its brand.
It also disseminates the methodology and philosophy of integrated learning (Blended Learning) and its advantages and marketing through strengthening the university's relations with academic and research institutions, civil society institutions and all relevant institutions and entities to create a partnership and continuous cooperation. Therefore, the university focuses on effective communication with the read and visual media and all means of communication to disseminate the mission of the university and its objectives and its role in the academic and research field. This in turn, reflects the department's keenness to consolidate the role of the university development, social and national through participation in all events that reflect the positive image.
Tasks & Services
1. Communicating with many media outlets and providing them with activities and events occurred in the university.
2. Follow-up with all published comments in the social media and regarding the university and respond to all opinions and inquiries.
3. Organizing conferences, seminars, exhibitions, festivals and concerts in cooperation with scientific departments.
4. Issuing publications (books, journals, posters).
5. Receiving visiting delegations and preparing programs for them.
6. Participate in the organization of concerts and special events in colleges such as honoring faculty members and administrative.
7. Updating and activating the website of the university and providing the most important news and activities periodically.
8. Establish an official website of the university as social networking sites (Twitter, Instagram, Facebook, YouTube & LinkedIn).
9. Activating an e-mail enquire to receive inquiries and complaints and suggestions of members of the teaching and training staff.
10. Prepare and implement recreational programs for faculty and staff members and document the achievements of the university and its scientific departments.
11. Preparing university news and scientific and media subjects for publishing them in newspapers.
12. Organizing media campaigns.
13. Building healthy relations with the community through the defining its activities and announcing its role and efforts for the development of society.
14. Filming and covering all university's activities.
15. Adopting the electronic supervision system by storing photographs of the events of the university and its departments.
16. Providing shields, certificates of appreciation and gifts for the events of the university through coordination with the in-charged departments who are responsible for providing them.
17. Supporting the university departments in preparing marketing and awareness campaigns.
18. Forming an overall image of the university for the internal and external audience.
19. Create friendly relations between staff through communication at social events.
20. Preparing and coordinating lectures and seminars approved by the university and supervising its implementations.
21. Activating the role of partnership and attracting different community institutions.
22. Applying quality systems and standards in the various activities of the management.
نعمل على الاتصال والتواصل ما بين الجامعة وجمهورها الداخلي والخارجي مما يزيد من التعاون المشترك الذي يعمل على إيجاد ثقة متبادلة لمعرفة الاحتياجات ومواجهة المشكلات والاقتراحات والحلول الموضوعية التي تزيد من تفاعلية الجامعة مع المهتمين بها لذلك نجد عملنا دائما يبحث على إبراز صورة الجامعة وبناء صورة إيجابية وخلق وعي جماهيري بدورها الثقافي والعلمي لدى الشرائح المستهدفة في المجتمعات، وتقوم بنشر منهجية وفلسفة التعلم المدمج ومميزاته وتسويقه من خلال تعزيز علاقات الجامعة مع المؤسسات الاكاديمية والبحثية ومؤسسات المجتمع المدني وكافة المؤسسات والجهات ذات العلاقة لخلق شراكة وتعاون مستمر ولتحقيق هذه الغاية نهتم ونركز على التواصل الفعال مع وسائل الإعلام المقروء والمرئي وجميع وسائل الاتصال والتواصل لنشر رسالة الجامعة وأهدافها ودورها في المجال الاكاديمي والبحثي، وهذا ما يعكس حرص الإدارة على تأصيل دور الجامعة التنموي والاجتماعي والوطني من خلال المشاركة في جميع المناسبات التي تعكس الصورة الإيجابية .
- الاتصال بوسائل الاعلام المختلفة المرئية والمسموعة والمقروءة وتزويدها بالأنشطة والفعاليات بالجامعة
- متابعة كل ما ينشر في وسائل الاعلام وسائل التواصل الاجتماعي عن الكلية والرد على كل الآراء والاستفسارات
- تنظيم المؤتمرات والندوات والمعارض والمهرجانات والحفلات بالتعاون مع الاقسام العلمية
- اصدار المطبوعات (الكتب – النشرات – الملصقات)
- استقبال الوفود الزائرة واعداد برامج لهم
- المشاركة في تنظيم اقامة الحفلات والمناسبات الخاصة بالجامعة كتكريم أعضاء الهيئة التدريسية والادارية
- عمل نشرة صحفية بأهم الاخبار والانشطة بشكل دوري
- إدارة مواقع الاتصال الاجتماعي ( تويتر – انستقرام) وتحديثها باستمرار
- تفعيل البريد الالكتروني لاستقبال استفسارات وشكاوى
- اعداد وتنفيذ البرامج الترويحية لأعضاء هيئة التدريس والموظفين و توثيق انجازات الجامعة واقسامها العلمي
- اعداد اخبار الجامعة وموضوعاته العلمية والاعلامية للنشر في الصحف
- تنظيم الحملات الاعلامية والتسويقية
- بناء علاقات سليمة للجامعة مع مجتمعها من خلال التعريف بأنشطتها والاعلان عن دورها وجهودها التي تقوم بها من اجل تنمية وتطوير المجتمع
- تصوير وتغطية كافة انشطة الجامعة .
- اعتماد نظام الارشفة الالكترونية من خلال تخزين الصور للفعاليات والمناسبات الخاصة بالجامعة واقسامها
- توفير الدروع وشهادات التقدير والهدايا لمناسبات واحتفالات وفعاليات الجامعة من خلال التنسيق مع ادارات الهيئة المسؤوله عن توفيرها.
- مساندة إدارات الجامعة في إعداد حملات التسويق والتوعية.
- تكوين الصورة الذهنية للمؤسسة بالنسبة للجمهور الداخلي والخارجي
- خلق علاقات ودية بين الموظفين من خلال التواصل في المناسبات الاجتماعية
- الإعداد والتنسيق للمحاضرات والندوات العامة التي تقرها الجامعة والإشراف على تنفيذها.
- تفعيل دور الشراكة وجذب مؤسسات المجتمع المختلفة.
- تطبيق أنظمة ومعايير الجودة في النشاطات المختلفة للإدارة.